DEZ 1, 2017
Ownership day
Employee & management participation in start-ups, medium-sized and stock-listed companies
Ownership Day 2017
Dear Sir or Madam,
Germany, the country known for its successful economic businesses, has a surprisingly weak shareholder culture. This is reflected in many areas of economic life, not least in the area of employee participation. Thus, employees miss their chance to generate valuable assets and set up financial security in their pension plan. Companies, on their part, miss out on a highly practicable tool for employee recruitment, -retention, and -motivation.
How can we raise awareness – especially in the minds of decision makers in politics and economics – for the vast benefits that employee participation entails? What are the conditions needed to render corresponding offers as attractive as possible? These questions, among others, will be at the heart of this year’s conference “Ownership Day 2017”, to which you are cordially invited.
This year, following the success of the first “Ownership Day” in November 2015, we will have a look at several differing modes of participation and their respective advantages – not only among listed corporations but also medium-sized companies and start-ups. In talks, discussions and workshops we’ll gain insight into exciting (and in some cases exceptional) practical examples, where we can identify current obstacles and reservations, exchange arguments, and be presented with thought-provoking impulses and practicable solutions in the field of employee participation.
Among our speakers are high-ranking decision makers in politics, industry associations and companies, as well as reputable academics and scientists.
We are looking forward to welcoming you on December 1st 2017 in Berlin.
Referenten.
Dr. Heinrich Beyer
Markus Dörle
Markus Dörle arbeitete über 13 Jahre in verschiedenen Personalfunktionen, zuletzt sieben Jahre als Personalleiter eines Unternehmensbereichs
bei der Alcatel SEL AG in Stuttgart. Anfang 2004 wechselte er als Leiter Personal zur ANDREAS STIHL AG & Co. KG in Waiblingen. Herr Dörle ist
verantwortlich für Personalbeschaffung und -betreuung, Grundsatzfragen, Personal International, Arbeits-/Personalwirtschaft sowie Arbeitsrecht.
Chris Fallon
Prof. Dr. Richard B. Freeman
Herbert Ascherman Professor of Economics, Harvard University
Co-Director, Harvard Center for Green Buildings and Cities
Faculty Co-Director, Labor & Worklife Program, Harvard Law School
Director, Science and Engineering Workforce Project (SEWP), National Bureau of Economic Research (NBER)
Senior Professorial Research Fellow, Labour Markets, Centre for Economic Performance, London School of Economics
Previously:
Program Director, Labor Studies, NBER
Assistant Professor of Economics, Yale University
Assistant Professor of Economics, University of Chicago
Assistant, Associate Professor of Economics, Harvard University
Fairchild Distinguished Research Professor, Caltech
Research Economist, Area Redevelopment Administration, Committee for Economic Development
Research Economist, Harvard Economic Research Project
Daniel Gasteiger
Pat Geary
Dr. Andrei Golgojan
Dr. Immanuel Hermreck
Reiner Hoffmann
Frank Juhre
Joe Kaeser
Michael H. Kramarsch
Christoph Lanz
Jana Lippmann
John Meehan
Marc Muntermann
Jason Murray
Heike Neumann
Günther H. Oettinger
Stefan Ries
Stefan Ries, Chief Human Resources Officer (CHRO) und Arbeitsdirektor, ist weltweit für das Personalwesen der SAP SE verantwortlich und seit April 2016 Mitglied des Vorstands der SAP SE.
Stefan ist in Bayern geboren und am Bodensee aufgewachsen. Nach Abschluss seines Studiums der Wirtschaftswissenschaften an der Universität Konstanz (1991), zog er nach München. Dort begann er seine Karriere als Personalleiter bei Microsoft in Verantwortung für die Länder Deutschland, Österreich, Schweiz und Osteuropa.
Im Juli 1994 übernahm er am Hauptstandort München für Compaq Computer Deutschland die Leitung des Personalbereichs für Europa, Naher Osten und Afrika. Nach Übernahme und Integration von Tandem Computers und der Digital Equipment Corporation 1990 und 2000, verantwortete Stefan das gesamte Personalwesen bei Compaq in Deutschland.
Stefan kam erstmals 2002 zu SAP. Bis 2010 war er in verschiedenen globalen HR-Funktionen für das Unternehmen tätig und leitete unter anderem die HR Business Partner-Organisation.
Zwischen 2010 und 2014 arbeitete Stefan als Berater für Egon Zehnder International und war dort Mitglied der High Technologies/Information Technologies Practice Group. Er leitete nationale und internationale Projekte im Bereich Rekrutierung, Assessment und der Auswahl von Top Management-Talenten.
Stefan schätzt die diversifizierte Arbeitskultur bei SAP. Er ist überzeugt, dass die Wertschätzung von Unterschieden ein wesentlicher Katalysator für Innovation und den Erfolg der SAP darstellt.
Neben seinem Studium der Wirtschaftswissenschaften mit Schwerpunkt Volkswirtschaftslehre, absolvierte Stefan zahlreiche Senior Managementausbildungen u.a. bei INSEAD und der Harvard Business School.